Vad kan vi hjälpa dig med?
Att lägga en beställning är enkelt. Klicka på produkten du vill beställa. Välj rätt variant (Home eller Professional, välj rätt längd) och lägg produkten i din kundvagn. Fyll sedan i dina uppgifter, välj önskat leveransdatum och slutför betalningen. Beställningar som görs på vardagar före kl. 16:00 skickas samma dag.
När du har lagt en beställning kan du inte själv ändra leveransadressen. Om du vill ändra leveransadressen, skicka ett mejl till. Din leveransadress kommer att ändras, förutsatt att ditt paket inte har skickats än. Om paketet redan har skickats går det tyvärr inte att ändra leveransadressen. Du kan be de boende på felaktig adress om du kan hämta paketet där, eller be dem vägra paketet. Paketet kommer då att skickas tillbaka till vårt distributionscenter. Sedan återbetalas ditt köpbelopp inom 5 arbetsdagar, och du kan beställa produkten på nytt.
Om du vill avboka din beställning, skicka ett mejl till kunderservice@aldorr.nl. Avbokning är endast möjligt om ditt paket inte har skickats än. Om paketet redan har skickats kan du eventuellt vägra det vid dörren. Paketet skickas då tillbaka. Återbetalningen görs inom 5 arbetsdagar.
Vi levererar din beställning så snabbt som möjligt. I Nederländerna gäller: beställ före kl. 22:00 idag, leverans nästa dag. Så du får din beställning inom 3-4 arbetsdagar. Tyvärr fungerar det inte alltid så. Ibland är en produkt inte i lager eller tar leveransen längre än planerat. På produktens sida finns en uppskattning av leveranstiden. Om vi av någon anledning inte kan hålla denna leveranstid kommer vi att informera dig. För vissa produkter kan leveranstiden vara längre, vilket kommer att visas innan du slutför betalningen.
Kontant betalning är inte möjligt. Vi accepterar inte kontant betalning vid dörren. Du måste betala din beställning online direkt vid beställning.
Fakturan för din beställning skickas till din e-postadress. När du har lagt en beställning får du en bekräftelsemail. I detta mail hittar du fakturan som en bilaga.
Så snart din retur är mottagen behandlas den. Det innebär att sändningen kontrolleras. Detta sker inom 5 arbetsdagar efter att vi mottagit din retur. Efter kontroll kommer ditt köpbelopp att återbetalas. Hur snabbt pengarna syns på ditt konto beror på din betalmetod och bank.
Beställningar som görs på vardagar före kl. 16:00 behandlas och skickas samma dag. Du har då normalt din beställning nästa dag. Tyvärr är vi beroende av leveranstjänster och ibland kan det ta längre tid än en dag.
De flesta stegar levereras med PostNL eller DPD. Dessa leveranstjänster har dock ett maxmått på 1,75 m. Stegar som är större skickas med TransMission. Detta gäller alla reformladders, 6-7- och 8-stegs hushållsstegar och professionella rumsställningar.
Nej, leverans är alltid gratis för dig.
Du kan anmäla retur av din beställning inom 30 dagar efter mottagandet. Du har sedan ytterligare 14 dagar på dig att skicka tillbaka produkten. Efter mottagandet av din retur skickas din returförfrågan för kontroll och behandling. Ditt köpbelopp återbetalas inom högst 5 arbetsdagar.
Nästan alla produkter från Aldorr är tillverkade av högkvalitativt aluminium.
Säkerheten är högsta prioritet. Därför är alla våra stegar, trappor och ställningar certifierade. Alla stegar, trappor och ställningar uppfyller EN131-standarderna; den europeiska normen för stegar, fällbara stegar, teleskopstegar, tillbehör, rullbara plattformstegar, stegar med plattform och trappor. Dessutom uppfyller stegarna, trapporna och ställningarna kraven i den nederländska varulagen. Flera gånger per år genomgår stegarna ny certifiering för att säkerställa att de är och förblir säkra.